بلاگ پاک‌نویس

کاور بلاگ نرم افزار

معرفی بهترین برنامه غلط املایی یاب + لینک دانلود 

دیگر زمان آن گذشته است که مثل عصر قاجار متن‌های فارسی را جلویمان بگذاریم و خودمان نقش غلط‌یاب متن فارسی را اجرا کنیم. الان با استفاده از ابزار‌های مختلف به سادگی می‌توانیم ویرایش متن فارسی را انجام دهیم و بدون کوچک‌ترین شکی، از آن متن، حتی در موارد خیلی مهم استفاده کنیم. 

در این مطلب و در ادامه، برنامهٔ غلط املایی آنلاین پاک‌نویس را به شما معرفی می‌کنیم و لینک دانلود آن را برای شما می‌گذاریم.

 

پاک‌نویس چیست؟ 

پاک‌نویس یک نرم‌افزار غلط املایی یاب متن فارسی است که در ویراستاری و ویرایش متن فارسی به کمک شما می‌آید تا در کمترین زمان ممکن، گرفتن غلط املایی آنلاین را انجام دهید و نیازی به پیدا کردن این موارد نداشته باشید. اگر علاقه داشتید که در مورد غلط‌های املایی رایج در زبان فارسی مطلبی بخوانید، به لینک زیر مراجعه کنید: 

معرفی تمام غلط املایی‌های در متن فارسی

در این مقاله خواهید خواند:

پاک‌نویس چه کاری انجام می‌دهد؟ 

پاک‌نویس یک نرم‌افزار گرفتن غلط املایی در ورد است که به صورت یک افزونهٔ سبک روی رایانهٔ شما نصب می‌شود و به یکی از سربرگ‌های نرم‌افزار ورد شما اضافه می‌شود و در آن جا، غلط املایی شما را به صورت آنلاین پیدا می‌کند و موارد صحیح را به شما پیشنهاد می‌دهد. 

در واقع، پاک‌نویس گرفتن غلط املایی آنلاین را از طریق اینترنت و با استفاده از داده‌های هوش مصنوعی و واژه‌نامه‌های معتبر پیدا می‌کند و مغایرت واژه‌ها را به شما در عرض چند ثانیه، اعلام می‌کند. 

انواع تصحیح غلط املایی آنلاین با پاک‌نویس

در این بخش، به صورت موردی و خیلی خلاصه به شما می‌گوییم که نرم‌افزار غلط املایی آنلاین پاک‌نویس چه مواردی از متن شما را اصلاح می‌کند: 

غلط املایی یاب پاک‌نویس

 مهم‌ترین وظیفهٔ پاک‌نویس، گرفتن غلط املایی در متن شماست. همان طور که گفتیم، پاک‌نویس به یک مرکز دادهٔ تخصصی متصل است و با استفاده از هوش مصنوعی و انطباق با این داده‌ها، فرایند غلط‌یابی را به راحتی انجام می‌دهد. 

غلط‌یابی نشانه‌گذاری

 پاک‌نویس به شما کمک می‌کند که به درستی از علائم نگارشی مثل ویرگول، نقطه، نقطه‌ویرگول، دو نقطه و… استفاده کنید و علامت‌های اضافه و اشتباه را حذف کنید. 

استفادهٔ صحیح از نشانه‌های زبان فارسی باعث می‌شود که پیام متن شما به درستی منتقل شود. غلط بودن حتی یک ویرگول می‌تواند معنای کل متن شما را جابه‌جا کند. برای یادگیری و شناخت علائم نگارشی زبان فارسی به صفحهٔ زیر بروید: 

آموزش علائم نگارشی در ۱۰ دقیقه

اصلاح نویسه‌ها

در بسیاری از موارد، حروف و نوشته‌های ما فارسی به نظر می‌آید اما در پشتِ پرده، این حروف ممکن است عربی باشد یا مشکلات این‌چنینی داشته باشد که در هنگام انتقال متن به دستگاه‌های دیگر یا در هنگام چاپ متن، برای شما مشکل ایجاد کند. پاک‌نویس در کنار گرفتن غلط املایی، نویسه‌های غلط را هم تشخیص می‌دهد و برای شما ویرایش می‌کند. مثلاً نحوهٔ نوشتن حروف در زبان فارسی با عربی فرق می‌کند. 

  • فارسی: «ی»
  •  عربی: «ی»

پاک‌نویس این قبیل موارد را برای شما تصحیح می‌کند. 

تصحیح اعداد

اگر عدد‌های متن شما عربی یا انگلیسی باشد، پاک‌نویس تمام عدد‌های متن را برایتان فارسی می‌کند و این شامل تاریخ‌های موجود در متن شما نیز می‌شود. 

استفاده از پیشنهاد‌های فرهنگستان

هر واژه‌ای را که فرهنگستان زبان فارسی تصویب کرده باشد، پاک‌نویس به شما پیشنهاد می‌دهد که به جای واژه‌ٔ بیگانه، از آن استفاده کنید. 

مزایای نرم‌افزار غلط املایی آنلاین چیست؟ 

پاک‌نویس به عنوان به‌روزترین و بهترین نرم‌افزار غلط املایی یاب متن فارسی، به صورت کاملاً رایگان در اختیار شما قرار می‌گیرد. شما برای استفاده از تمام امکانات پاک‌نویس به پرداخت هیچ هزینه‌ای نیاز نخواهید داشت. 

علاوه بر رایگان بودن پاک‌نویس، این غلط‌یاب متن به شما کمک می‌کند تا در زمانتان صرفه‌جویی کنید، سرعت و دقت بیشتری در گرفتن غلط املایی داشته باشید و هزینه‌ای بابت ویرایش متن نپردازید. 

به طور خلاصه، تشخیص غلط املایی با پاک‌نویس بسیار سریع، دقیق و بدون هیچ هزینه‌ای است. 

سایت غلط املایی یاب

پاک‌نویس، علاوه بر نرم‌افزار ویرایش متن فارسی، یک سایت رایگان هم دارد که به عنوان سایت غلط‌گیر املایی شناخته می‌شود. به جای این که نرم‌افزار ویرایش را نصب کنید، در این صفحهٔ سایت متنتان را کپی می‌کنید و پاک‌نویس در لحظه برای شما آن را غلط‌یابی می‌کند و پیشنهاد‌های صحیح را ارائه می‌کند. برای استفاده از سایت ویرایش آنلاین، از لینک زیر استفاده کنید: 

ویرایش آنلاین متن فارسی

 

افزونهٔ گوگل کروم پاک‌نویس

پاک‌نویس علاوه بر نرم‌افزار ویرایش متن فارسی و سایت ویرایش آنلاین متن، یک افزونهٔ گوگل کروم هم است که در صفحهٔ نوشتن ایمیل و کار با گوگل شیت به کمک شما می‌آید و گرفتن غلط‌های املایی شما را در لحظه و در حین نوشتن بر عهده می‌گیرد. 

با استفاده از این افزونه دیگر متن ایمیل خود را بدون غلط بنویسید یا این که بدون نصب نرم‌افزار، از امکانات پاک‌نویس استفاده کنید: 

دانلود افزونه پاک‌نویس مخصوص گوگل کروم

صحبت‌های پایانی 

تا این جا باید متوجه شده باشید که پاک‌نویس بهترین نرم‌افزار غلط‌یاب زبان فارسی است که دستیار نگارش شما می‌شود و در پیدا کردن غلط املایی و دیگر مشکلات متن به شما کمک می‌کند. هیچ مجموعه‌ای در حوزهٔ ویرایش متن فارسی تا این حد تخصصی فعالیت نمی‌کند و هدف ما از توسعه‌ٔ این محصولات این است که زبان فارسی و نوشتار فارسی‌زبانان را بهبود دهیم و کاری کنیم که زمان و هزینهٔ شما کمتر به هدر برود. 

حالا که با این نرم‌افزار ویرایش متن رایگان آشنا شدید، بهترین کار این است که این ابزار کاربردی را به دوستان، آشنایان و همکلاسی‌های خود معرفی کنید. برای این کار می‌توانید لینک همین صفحه را برایشان ارسال کنید یا این که لینک زیر را به آن‌ها بدهید. 

paknevis.ir

خیلی ممنونیم که تا پایان این متن همراه ما بودید. 

 

 

اشتراک‌گذاری مقاله در:
فیسبوک
توییتر
واتس اپ
لینکداین

پاکنویس، دستیار هوشمند نگارش فارسی

ویرایش سریع متن را با پاکنویس تجربه کنید.

نوشته‌های مشابه

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های تازه